Stora tankar


Nu är jag hemma på kära västkusten där det regnar för fullt och för omväxling skull blåser från inlandet..? Har hunnit träffa Jill en sväng och smidit lite planer :) Har gjort en liten förrätt och nu sitter jag och mamma och dricker vin, för pappa är på cykelfest :P Åkte med farmor och farfar som varit uppe på besök hos oss och började fundera på lite av varje under resan. Ett exempel är smuts. Vad är egentligen smuts? Jag kände att min cykel hade blivit lite skitig efter några rundor, så då är alltså smuts jord, lera, grus? Sen kan man ju skita ner sig när man äter och sölar och grejer, då är smuts mat? Sen blir man ju ganska skitig om man är ute och gräver och röjer i trädgården och då känns det ju som att det är jord igen som man syftar på. Vi hade massa skit i vårat förråd som vi röjde ut, då va alltså smuts och skit gamla grejer som inte används längre. Sen kan jag känna mig skiten om jag är svettig och inte har duschat på ett tag, då är smuts alltså kroppsvätska. Känns lite som att smuts är svårt att definiera, men känns lite som att det oftast är på platser där det inte ska vara. Jord på bilen = smuts, mat på tröjan = smuts, grejer som tar onödig plats = smuts.


Kommentarer
Postat av: Emma

haha :D

2012-10-14 @ 13:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0